Start Grupy Oddział II
PDF Drukuj Email

Oddział II  KRASNOLUDKI


 

PIOSENKA DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

Narodził się w stajence


Mała stajenka nic specjalnego
Jezus się rodzi dla ubogiego.
Nie mamy srebra
Nie mamy złota.
Dla wszystkich głodnych
Nowina dobra.

ref.
Narodził się w stajence
Chociaż mieszkał w niebie.
tak bardzo kocha mnie
Tak bardzo kocha ciebie.

Maryja panna zrodziła syna.
to dla każdego
dobra nowina.
Cieszą się ludzie
Prości i mali.
tyle na ciebie
Jezu czekali.

ref.
Narodził się w stajence
Chociaż mieszkał w niebie.
tak bardzo kocha mnie
Tak bardzo kocha ciebie.

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

Na złotym dywanie

 

Choinko,

choinko

świąteczna masz minkę!

Łańcuszek wpleciony

w zieloną czuprynkę!

Stanęłaś w pokoju

na złotym dywanie

i cień twój iglasty

zatańczył na ścianie.

Usiądę przy tobie!

I podam ci rękę.

To nic,

że masz trochę

kłującą sukienkę.

 


KRASNOLUDKI W LISTOPADZIE:

  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Aktywnie obchodziły Andrzejki dla tatusiów.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: kolorowanie, wyklejanie materiałami, wełną, gazetami.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym  z Krakowa pt. „ Przygody bałwanka Franka”.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.
  • Odszukiwały różnic na obrazkach.
  • Czytały globalnie wyrazy: mama, tata.
  • Rozpoznawały przedmioty przez dotyk.
  • Opowiadały o swojej rodzinie.
  • Poznały zawód: rzeźbiarza, malarza, fotografa, szewca, krawcowej.
  • Uczestniczyły w zabawach i grach zespołowych przy stolikach.
  • Posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3.
  • Lepiły z plasteliny.
  • Malowały farbami plakatowymi  przy sztaludze.
  • Śpiewały piosenkę:  „Moja wesoła rodzina”,  „Kolorowy deszcz”.
  • Rozpoznawały odgłosy padającego deszczu.
  • Odwzorowywały ruchem podany rytm i tempo muzyki.
  • Określały podstawowe stany pogody.
  • Dobierały ubrania do warunków atmosferycznych.
  • Porównywały długości stosując pojęcia: dłuższy, krótszy, taki sam.
  • Brały udział w konstruowaniu gry ściganki.
  • Wycinały obrazki z kolorowych gazet.
  • Składały obrazki pocięte na części.
  • Wykonywały prace wg wzoru oraz słownej instrukcji nauczyciela: wypychały, sklejały, składały.
  • Rysowały  po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Rozwijały fantazję i wyobraźnię poprzez tworzenie kompozycji z kół.


PIOSENKA  NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Tata jest potrzebny

 

Tata jest potrzebny, żeby przybić gwóźdź,
Tata jest potrzebny, by na spacer pójść.
Tata jest potrzebny, by przytulić mnie
i bajkę opowiedzieć, gdy oczy klei sen.


Bo Tata, Tata, Tata,
potrzebny bardzo jest.
Gdy kiedyś spotkam lwa,
to On uratuje mnie.

Tata jest potrzebny, żeby w piłkę grać,
Tata jest potrzebny, by lizaka dać.
Tata jest potrzebny, a ja kocham go
i czuję się bezpiecznie, gdy obok idzie on.

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Spacer z Tatą

 

A kiedy będzie słońce i lato

pójdziemy sobie na spacer z tatą.

Ja będę miała nową sukienkę,

Tato będzie mnie trzymał za rękę.

 

Pójdziemy wolno, prosto przed siebie,

Będziemy liczyć chmury na niebie,

Będziemy liczyć drzewa przy drodze,

Będziemy skakać na jednej nodze.

 

Miniemy kino, przedszkole i aptekę,

Jeszcze spojrzymy z mostu, na rzekę,

Jeszcze okruchy rzucimy falom,

Kupimy w kiosku różowy balon.

 

Kiedy będę już bardzo zmęczona,

Tato posadzi mnie na ramiona

(tacy będziemy jak nikt, szczęśliwi).

A wokół ludzie będą się dziwić,

I wszyscy będziemy patrzyli na to,

Jak na barana niesie mnie tato.

 

 

KRASNOLUDKI W PAŹDZIERNIKU

  • Budowały krótką wypowiedź na temat sytuacji na ilustracji.
  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Poznały pojęcia: park, las.
  • Wykonywały ćwiczenia ortofoniczne.
  • Dzieliły proste słowa na sylaby.
  • Czytały globalnie wyrazy: zapasy, park, las, borowik, maślak, lis, sarna, borsuk, nora, gawra, cebula.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Poznały drzewa: dąb, kasztanowiec, jarzębina, klon; oraz ich owoce: żołędzie, kasztany, korale jarzębiny, owoce klonu – noski.
  • Różnicowały drzewa liściaste i iglaste.
  • Klasyfikowały przedmioty ze względu na jedną cechę (kasztany, żołędzie, klonowe noski).
  • Rozwijały zmysł obserwacji, węchu i dotyku; potrafi korzystać ze szkła powiększającego.
  • Dostrzegały i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie.
  • Obserwowały najbliższe otoczenie i wypowiadały się na temat swoich obserwacji.
  • Uczestniczyły w zabawach dowolnych w małych zespołach.
  • Poznały niektóre grzyby.
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi wysokości: wysokie – niskie oraz wielkość: małe – duże, mniejsze – większe.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Edukacji Narodowej i  Pasowanie na Przedszkolaka.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Doskonaliły umiejętność prawidłowego przeliczania w zakresie dostępnym dziecku.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: kolorowanie, wyklejanie noskami klonowymi, kaszą i ryżem).
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym  z Krakowa pt. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.
  • Rozpoznawały odgłosy lasu.
  • Stosowały kołatki, bębenki i grzechotki.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ilustrowały ruchem treść prostych wierszyków.
  • Brały udział w wykonywaniu zdjęć indywidualnych.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.


PIOSENKA  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


Jestem sobie przedszkolaczek

 

Jestem sobie przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę

Na bębenku marsza gram

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Mamy tu zabawek wiele

Razem bawić się weselej

Bo kolegów dobrych mam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Mamy klocki, kredki, farby

To są nasze wspólne skarby

Bardzo dobrze tutaj nam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Kto jest beksą i mazgajem

Ten się do nas nie nadaje

Niechaj w domu siedzi sam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


Przybywa jesień

 

Spadają liście,

szeleszczą wkoło,

wiatr je unosi,

gwiżdżące wesoło.

Lecą kasztany,

cieszą się dzieci.

Słabiej niż latem

słoneczko świeci.

Nagle żołędzie

Z drzewa spadają,

Chętnie je zaraz

Wszyscy zbierają.

Piękne korale

ma jarzębina,

to znak, że jesień

już się zaczyna.

KRASNOLUDKI WE WRZEŚNIU

  • Zapamiętywały imiona kolegów i koleżanek.
  • Słuchały krótkich tekstów literackich i wypowiadały się na ich temat.
  • Rozwijały orientacje w schemacie własnego ciała.
  • Rozpoznawały i nazywały swój znaczek, uczyły się  wskazać go w łazience i szatni.
  • Uczyły się zgodnie bawić, sprzątać zabawki i stosować zwroty grzecznościowe.
  • Określały zasady zgodnego współżycia w grupie i zobowiązały się je przestrzegać tworząc Kodeks Grupy Krasnoludków.
  • Uczyły się bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.
  • Poznały kolory sygnalizacji świetlnej oraz symboliczne ich znaczenie.
  • Dowiedziały się, dlaczego należy spożywać surowe owoce i warzywa.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: malowały farbami, wylepiały kontury przedmiotów wydzieranką, bibułą.
  • Samodzielnie korzystają z łazienki, prawidłowo myły ręce i zęby.
  • Poznały zasadę prawidłowego segregowania śmieci.
  • Uczyły się piosenki „ Jestem sobie przedszkolaczek”.
  • Klasyfikowały przedmioty ze względu na jedną cechę.
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi wielkości: największy, najmniejszy, większy, mniejszy.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Uczestniczyły w próbnym alarmie przeciwpożarowym.
  • Rozpoznawały i nazywały dźwięki dobiegające z otoczenia.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym Teatru Profilaktycznego Edukacja i Animacja „Magik” z Białegostoku pt. „Perypetie Książniczki Karolinki”.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Układały obrazek pocięty na trzy części.
  • Określały i nazywały kolory: czerwony, żółty, zielony.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Pieczonego Ziemniaka i Dzień Przedszkolaka.
  • Brały udział w wykonywaniu zdjęć grupowych i indywidualnych.
  • Uczestniczyły w zajęciach z alpakami.
  • Świętowały urodziny Karolinki, Kacperka, Antosi.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA WRZESIEŃ


" Rączki do góry"


Rączki do góry, nóżki prościutkie.

A tak się bawią dzieci malutkie.

Piłeczki skaczą prosto do góry.

A tak po niebie pływają chmury.

Każdy się robi taki malutki.

To proszę państwa, są krasnoludki.

 

WIERSZ DO NAUKI NA WRZESIEŃ


"Maczek"

Czesław Janczarski

 

Przedszkolaczek jestem - proszę:

noszę torbę, w niej bambosze.

Mam wyszyty na niej znaczek,

spójrz: czerwony polny maczek.

 

Jaś na torbie ma jaskółkę,

Staś samolot, Hania pszczółkę,

Krzyś motyla. Heniek rower,

Wikcia wiśnie kolorowe...

 

Torbę swoją wieszam w szatni.

Znam swój wieszak - przedostatni.

I wie każdy przedszkolaczek,

że ten znaczek to mój znaczek.

 

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.