Start Grupy Oddział II
PDF Drukuj Email

Oddział II  KRASNOLUDKI

PIOSENKA DO NAUKI NA LUTY

 

„Lody Poziomkowe”

 

1 Lo- lo-lo-lo- lo-lo lody

Po-po-po-po poziomkowe

Lu-lu-lu-lu lubię lizać

choć gardełko nie jest zdrowe.

 

Ref. Mama mówi nie, tata mówi nie!

A ja lody poziomkowe lizać chcę!

Mama mówi nie, tata mówi nie!

A ja lodów poziomkowych chcę!

 

2. Mama boi się o dzieci,

chce by zawsze były zdrowe.

Ale czasem przecież trzeba

zjadać lody poziomkowe.

 

Ref. Mama mówi nie...

 

3. Lody trzeba jeść powoli,

aby gardło nie bolało.

Mama trochę jeść pozwoli,

ale więcej by się chciało!

 

Ref. Mama mówi nie...

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA LUTY

 

„Zabawa zimą”- W. Kostecka

 

Spójrz za okno- śnieg już pada!

Przykrył domy i uliczki.

Chodźmy szybko na plac zabaw!

Gdzie są twoje rękawiczki?

 

Porzucamy się śnieżkami

i bałwana ulepimy.

Popatrz, dzieci z saneczkami!

Może do nich dołączymy?

 

Bardzo fajny ten pagórek!

Trzeba się z sankami wdrapać,

tylko mocno trzymaj sznurek …

oj, zjechały, ale gapa!

 

Zobacz, tam jest lodowisko.

Dam ci łyżwy- dalej, śmiało!

Och, uważaj! Ale ślisko …

Uff, niewiele brakowało.

 

A śnieg ciągle sypie, prószy

Niknie pod nim chodnik, trawa…

Chociaż mróz nas szczypie w uszy-

zimą świetna jest zabawa!

 


KRASNOLUDKI W STYCZNIU

 

  • Układały i opowiadały krótką historyjkę obrazkową.
  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Poznały rodzaje zegarów oraz ich przeznaczenie.
  • Poznały wygląd klepsydry, globusa
  • Poznały zwierzęta mieszkające na Północy (mors, foka, niedźwiedź polarny).
  • Opowiadały o Babci i Dziadku.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Babci i Dziadka, zaśpiewały piosenkę „NASI KOCHANI BABCIA I DZIADEK”.
  • Wykonały laurkę dla Babci i Dziadka.
  • Poznały sporty zimowe, wiedzą, jakiego sprzętu używają sportowcy w swojej dziedzinie.
  • Wykonywały ćwiczenia ortofoniczne.
  • Dzieliły proste słowa na sylaby.
  • Czytały globalnie wyrazy: zegary, sanki, narty
  • Badały  właściwości śniegu i lodu, wyciąga wnioski na podstawie doświadczeń i obserwacji.
  • Dowiedziały na czym polega praca podróżnika.
  • Wymieniały kolejno pory roku i dni tygodnia.
  • Posługiwały się określeniami: rano, w południe, po południu, najpierw, potem, teraz.
  • Konstruowały grę-ścigankę, poznały zasady gry.
  • Kolorowały obrazki konturowe kredkami, rysowały w tunelu, składały obrazki z części.
  • Lepiły bałwanka z masy solnej.
  • Śpiewały piosenkę: Pory roku, Bałwankowa rodzina.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: rysowały, wyklejały z plasteliny, origami.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym pt.  „Zaczarowany kapelusz”, „ Pchła krętaczka”, „ Bałwanek nie lubi zimy”.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA STYCZEŃ


„NASI KOCHANI BABCIA I DZIADEK”

 

Gdy babcia i dziadek idą na spacer
Nie idą sami
Bardzo się cieszą mogą w parku wędrować z nami
Są uśmiechnięci i czasu maja zawsze tak wiele
Jakby w tygodniu codziennie były same niedziele

Babciu, dziadku poczekajcie
Zaraz przybiegniemy
Na ławeczce pod kasztanem razem usiądziemy
Opowiecie co tam słychać na szerokim świecie
Jak zrozumieć trudne sprawy – wy najlepiej wiecie

Babcia i dziadek są zawsze blisko - tak nas kochają
Że wszystkie siły i czas swój cały nam poświęcają
A kiedy mamy jakieś kłopoty, albo zmartwienie
Możemy zawsze liczyć na pomoc i pocieszenie

Babciu, dziadku poczekajcie
Zaraz przybiegniemy
Na ławeczce pod kasztanem razem usiądziemy
Opowiecie co tam słychać na szerokim świecie
Jak zrozumieć trudne sprawy – wy najlepiej wiecie

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA STYCZEŃ

 

„DZIADEK”

 

Dziadek, to jest super facet,

Który zawsze wszystko wie,

Dziadku powiedz nam jak bywa

W najpiękniejszym twoim śnie.

We śnie zawsze o was myślę,

We śnie zawsze o was marzę,

Lubię, kiedy mi się przyśni wnuczek

Z radością na twarzy.

 

„MOJA BABCIA”

 

Jestem babci wnuczka mała,
moja babcia jest wspaniała.
Zna zabawy, wyliczanki
różne wiersze, zgadywanki.

Opowiada bajki, baśnie
nim kochana wnusia zaśnie.
Umie z klocków stawiać wieże,
dobrze gra na komputerze.

Zawsze zgrabnie piłkę łapie,
aż się na nią gapią gapie.
Zimą bierze mnie na narty.
Kocham babcię, to nie żarty!

 

 

KRASNOLUDKI W GRUDNIU:

  • Nauczyły się wiersza „Na złotym dywanie” oraz pastorałki „Narodził się w stajence”.
  • Wykonywały ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Czytali globalnie wyrazy: karta, koperta, sarna, aniołki.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Poznały pracę listonosza oraz drogę listu od nadawcy do adresata.
  • Uczestniczyły w wycieczce na Pocztę Polską.
  • Poznały zwierzęta zamieszkujące lasy: sarna, jeleń, niedźwiedź, dzik; oraz ptaki: wróbel, sikorka, gil, wrona.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: malowanie farbami, wyklejanie watą, patyczkami.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Usprawniały małą i dużą motorykę.
  • Określały podstawowe stany pogody.
  • Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni: na nad, pod, obok, wysoko, nisko.
  • Kontynuowały rozpoczęty trzyelementowy rytm.
  • Posługiwały się pojęciami  dotyczącymi wielkości oraz długości: największy, najmniejszy, większy, mniejszy, dłuższy, krótszy.
  • Wykonały gwiazdę choinkową z papieru.
  • Codziennie spotykały się w „Kąciku Królewny Śnieżki” i dowiadywały się, jakie zadanie znajduje się w kalendarzu adwentowym na dany dzień, min.:

- napisały list do Świętego Mikołaja;

- śpiewały kolędy bożonarodzeniowe;

- przygotowały adwentowe słoiczki na słodkości, które zbierały przez cały kalendarz         adwentowy;

- obejrzały przedstawienie pt. „Królowa Śniegu”

- wykonały zimową krainę techniką origami;

- obejrzały bajkę pt. „ Czerwone Trzewiczki”;

- poznały tradycje i zwyczaje Świąt Bożego  Narodzenia;

- spotkały się z leśnikiem;

- wykonały duże kartki świąteczne z życzeniami dla mieszkańców i rozniosły je na terenie wsi;

- obejrzały Jasełka w wykonaniu wszystkich grup, dziewczynki zaprezentowały taniec śnieżynek;

- uczestniczyły w Gminnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek, zaprezentowały „Narodził  się w stajence”;

- brały udział w koncercie muzyczny;

- piekły ciasteczka na przedszkolną wigilię z pomocą babci;

- uczestniczyły w przedszkolnej wigilii, otrzymały prezenty od Gwiazdora;

 

PIOSENKA DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

Narodził się w stajence


Mała stajenka nic specjalnego
Jezus się rodzi dla ubogiego.
Nie mamy srebra
Nie mamy złota.
Dla wszystkich głodnych
Nowina dobra.

ref.
Narodził się w stajence
Chociaż mieszkał w niebie.
tak bardzo kocha mnie
Tak bardzo kocha ciebie.

Maryja panna zrodziła syna.
to dla każdego
dobra nowina.
Cieszą się ludzie
Prości i mali.
tyle na ciebie
Jezu czekali.

ref.
Narodził się w stajence
Chociaż mieszkał w niebie.
tak bardzo kocha mnie
Tak bardzo kocha ciebie.

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

Na złotym dywanie

 

Choinko,

choinko

świąteczna masz minkę!

Łańcuszek wpleciony

w zieloną czuprynkę!

Stanęłaś w pokoju

na złotym dywanie

i cień twój iglasty

zatańczył na ścianie.

Usiądę przy tobie!

I podam ci rękę.

To nic,

że masz trochę

kłującą sukienkę.

 


KRASNOLUDKI W LISTOPADZIE:

  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Aktywnie obchodziły Andrzejki dla tatusiów.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: kolorowanie, wyklejanie materiałami, wełną, gazetami.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym  z Krakowa pt. „ Przygody bałwanka Franka”.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.
  • Odszukiwały różnic na obrazkach.
  • Czytały globalnie wyrazy: mama, tata.
  • Rozpoznawały przedmioty przez dotyk.
  • Opowiadały o swojej rodzinie.
  • Poznały zawód: rzeźbiarza, malarza, fotografa, szewca, krawcowej.
  • Uczestniczyły w zabawach i grach zespołowych przy stolikach.
  • Posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 3.
  • Lepiły z plasteliny.
  • Malowały farbami plakatowymi  przy sztaludze.
  • Śpiewały piosenkę:  „Moja wesoła rodzina”,  „Kolorowy deszcz”.
  • Rozpoznawały odgłosy padającego deszczu.
  • Odwzorowywały ruchem podany rytm i tempo muzyki.
  • Określały podstawowe stany pogody.
  • Dobierały ubrania do warunków atmosferycznych.
  • Porównywały długości stosując pojęcia: dłuższy, krótszy, taki sam.
  • Brały udział w konstruowaniu gry ściganki.
  • Wycinały obrazki z kolorowych gazet.
  • Składały obrazki pocięte na części.
  • Wykonywały prace wg wzoru oraz słownej instrukcji nauczyciela: wypychały, sklejały, składały.
  • Rysowały  po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Rozwijały fantazję i wyobraźnię poprzez tworzenie kompozycji z kół.


PIOSENKA  NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Tata jest potrzebny

 

Tata jest potrzebny, żeby przybić gwóźdź,
Tata jest potrzebny, by na spacer pójść.
Tata jest potrzebny, by przytulić mnie
i bajkę opowiedzieć, gdy oczy klei sen.


Bo Tata, Tata, Tata,
potrzebny bardzo jest.
Gdy kiedyś spotkam lwa,
to On uratuje mnie.

Tata jest potrzebny, żeby w piłkę grać,
Tata jest potrzebny, by lizaka dać.
Tata jest potrzebny, a ja kocham go
i czuję się bezpiecznie, gdy obok idzie on.

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Spacer z Tatą

 

A kiedy będzie słońce i lato

pójdziemy sobie na spacer z tatą.

Ja będę miała nową sukienkę,

Tato będzie mnie trzymał za rękę.

 

Pójdziemy wolno, prosto przed siebie,

Będziemy liczyć chmury na niebie,

Będziemy liczyć drzewa przy drodze,

Będziemy skakać na jednej nodze.

 

Miniemy kino, przedszkole i aptekę,

Jeszcze spojrzymy z mostu, na rzekę,

Jeszcze okruchy rzucimy falom,

Kupimy w kiosku różowy balon.

 

Kiedy będę już bardzo zmęczona,

Tato posadzi mnie na ramiona

(tacy będziemy jak nikt, szczęśliwi).

A wokół ludzie będą się dziwić,

I wszyscy będziemy patrzyli na to,

Jak na barana niesie mnie tato.

 

 

KRASNOLUDKI W PAŹDZIERNIKU

  • Budowały krótką wypowiedź na temat sytuacji na ilustracji.
  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Poznały pojęcia: park, las.
  • Wykonywały ćwiczenia ortofoniczne.
  • Dzieliły proste słowa na sylaby.
  • Czytały globalnie wyrazy: zapasy, park, las, borowik, maślak, lis, sarna, borsuk, nora, gawra, cebula.
  • Uczestniczyły w zabawach tematycznych i integracyjnych.
  • Poznały drzewa: dąb, kasztanowiec, jarzębina, klon; oraz ich owoce: żołędzie, kasztany, korale jarzębiny, owoce klonu – noski.
  • Różnicowały drzewa liściaste i iglaste.
  • Klasyfikowały przedmioty ze względu na jedną cechę (kasztany, żołędzie, klonowe noski).
  • Rozwijały zmysł obserwacji, węchu i dotyku; potrafi korzystać ze szkła powiększającego.
  • Dostrzegały i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie.
  • Obserwowały najbliższe otoczenie i wypowiadały się na temat swoich obserwacji.
  • Uczestniczyły w zabawach dowolnych w małych zespołach.
  • Poznały niektóre grzyby.
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi wysokości: wysokie – niskie oraz wielkość: małe – duże, mniejsze – większe.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Edukacji Narodowej i  Pasowanie na Przedszkolaka.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Doskonaliły umiejętność prawidłowego przeliczania w zakresie dostępnym dziecku.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: kolorowanie, wyklejanie noskami klonowymi, kaszą i ryżem).
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym  z Krakowa pt. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”.
  • Rozpoznawały odgłosy lasu.
  • Stosowały kołatki, bębenki i grzechotki.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ilustrowały ruchem treść prostych wierszyków.
  • Brały udział w wykonywaniu zdjęć indywidualnych.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.


PIOSENKA  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


Jestem sobie przedszkolaczek

 

Jestem sobie przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę

Na bębenku marsza gram

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Mamy tu zabawek wiele

Razem bawić się weselej

Bo kolegów dobrych mam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Mamy klocki, kredki, farby

To są nasze wspólne skarby

Bardzo dobrze tutaj nam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

Kto jest beksą i mazgajem

Ten się do nas nie nadaje

Niechaj w domu siedzi sam

Ram, tam, tam, ram, tam, tam

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


Przybywa jesień

 

Spadają liście,

szeleszczą wkoło,

wiatr je unosi,

gwiżdżące wesoło.

Lecą kasztany,

cieszą się dzieci.

Słabiej niż latem

słoneczko świeci.

Nagle żołędzie

Z drzewa spadają,

Chętnie je zaraz

Wszyscy zbierają.

Piękne korale

ma jarzębina,

to znak, że jesień

już się zaczyna.

KRASNOLUDKI WE WRZEŚNIU

  • Zapamiętywały imiona kolegów i koleżanek.
  • Słuchały krótkich tekstów literackich i wypowiadały się na ich temat.
  • Rozwijały orientacje w schemacie własnego ciała.
  • Rozpoznawały i nazywały swój znaczek, uczyły się  wskazać go w łazience i szatni.
  • Uczyły się zgodnie bawić, sprzątać zabawki i stosować zwroty grzecznościowe.
  • Określały zasady zgodnego współżycia w grupie i zobowiązały się je przestrzegać tworząc Kodeks Grupy Krasnoludków.
  • Uczyły się bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.
  • Poznały kolory sygnalizacji świetlnej oraz symboliczne ich znaczenie.
  • Dowiedziały się, dlaczego należy spożywać surowe owoce i warzywa.
  • Stosowały różne techniki plastyczne: malowały farbami, wylepiały kontury przedmiotów wydzieranką, bibułą.
  • Samodzielnie korzystają z łazienki, prawidłowo myły ręce i zęby.
  • Poznały zasadę prawidłowego segregowania śmieci.
  • Uczyły się piosenki „ Jestem sobie przedszkolaczek”.
  • Klasyfikowały przedmioty ze względu na jedną cechę.
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi wielkości: największy, najmniejszy, większy, mniejszy.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych- poruszały się w rytm muzyki, wykonywały zaprezentowane ruchy.
  • Przestrzegały zasad bezpiecznego zachowania się na spacerach i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Uczestniczyły w próbnym alarmie przeciwpożarowym.
  • Rozpoznawały i nazywały dźwięki dobiegające z otoczenia.
  • Uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym Teatru Profilaktycznego Edukacja i Animacja „Magik” z Białegostoku pt. „Perypetie Książniczki Karolinki”.
  • Ćwiczyły sprawność narządów mowy.
  • Układały obrazek pocięty na trzy części.
  • Określały i nazywały kolory: czerwony, żółty, zielony.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Pieczonego Ziemniaka i Dzień Przedszkolaka.
  • Brały udział w wykonywaniu zdjęć grupowych i indywidualnych.
  • Uczestniczyły w zajęciach z alpakami.
  • Świętowały urodziny Karolinki, Kacperka, Antosi.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA WRZESIEŃ


" Rączki do góry"


Rączki do góry, nóżki prościutkie.

A tak się bawią dzieci malutkie.

Piłeczki skaczą prosto do góry.

A tak po niebie pływają chmury.

Każdy się robi taki malutki.

To proszę państwa, są krasnoludki.

 

WIERSZ DO NAUKI NA WRZESIEŃ


"Maczek"

Czesław Janczarski

 

Przedszkolaczek jestem - proszę:

noszę torbę, w niej bambosze.

Mam wyszyty na niej znaczek,

spójrz: czerwony polny maczek.

 

Jaś na torbie ma jaskółkę,

Staś samolot, Hania pszczółkę,

Krzyś motyla. Heniek rower,

Wikcia wiśnie kolorowe...

 

Torbę swoją wieszam w szatni.

Znam swój wieszak - przedostatni.

I wie każdy przedszkolaczek,

że ten znaczek to mój znaczek.

 

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.