Start Grupy Oddział III
PDF Drukuj Email

Oddział III JAGÓDKI

 

 

WIERSZ  NA PAŹDZIERNIK


„Jesień”

Olga Pruszkowska

 

Idzie, idzie Pani Jesień ,

Różne dary w koszu niesie.

Ma tam liście, piękne, nowe,

bardzo barwne kolorowe.

I kasztany i żołędzie,

rozsypuje wszędzie, wszędzie.

I też niesie jarzębinę na korale

dla dziewczynek!

Wszystko piękne jest i nowe,

I czerwone i brązowe,

No i żółte, oczywiście,

I jest wszędzie uroczyście!

 

 

PIOSENKA NA PAŹDZIERNIK

 

„Ogórek wąsaty”

sł. Dorota Gellner muz. Jarosław Kukulski

 

1.Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka, tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

 

Ref.: Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek,

I czapkę, i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

 

2.Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,

I deszczem podlewa ogórki.

 

 

JAGÓDKI WE WRZEŚNIU:

  • Budowały krótkie wypowiedzi na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji.
  • Słuchały krótkich utworów literackich i odpowiadały na pytania dotyczące ich treści.
  • Podejmowały próby oceny i wyciągały wnioski.
  • Różnicowały pojęcia: owoce, warzywa, owoce krajowe, owoce egzotyczne, sygnalizator, zebra itp.
  • W sposób dowolny odgrywały krótkie scenki pantomimiczne.
  • Wyodrębniały słowa w zdaniu.
  • Dokonywały analizy i syntezy prostych wyrazów.
  • Rozpoznawały głoskę o, wyodrębniały ją w nagłosie.
  • Czytały globalnie swoje imię oraz wyrazy: dom, oko, ucho, nos, owoce.
  • Uczestniczyły w zabawach dowolnych w małych zespołach – podejmowały próby przezwyciężenia nieśmiałości.
  • Poznały zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeks przedszkolaka.
  • Podawały nazwy podstawowych zmysłów człowieka.
  • Łączyły pojęcia: smak, węch, dotyk, słuch, wzrok z odpowiednim zmysłem.
  • Poznawały swój adres i dowiedziały się, komu należy go podawać, a komu nie.
  • Określały rolę przedstawicieli służb publicznych: strażaka, policjanta, ratownika medycznego.
  • Dowiedziały się, do kogo należy się zwrócić o pomoc w sytuacji zagrożenia. Poznały alarmowe numery telefonów.
  • Dokonywały porównania środowiska wiejskiego i miejskiego – wskazywały podobieństwa i różnice w zabudowie i czynnościach (zawodach) ludzi.
  • Wskazywały i podawały nazwy części ciała swojego i drugiej osoby.
  • Dostrzegały i podawały nazwy zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
  • Wskazywały i podawały nazwy części jadalnych w warzywach.
  • Przyrządzały pod nadzorem dorosłych sok owocowo – warzywny.
  • Wyjaśniały pojęcie: segregowanie śmieci.
  • Wymieniały powody, dla których nie należy zaśmiecać środowiska.
  • Posługiwały się wyrażeniami: na, nad, pod, obok, wysoko, nisko w sytuacjach zadaniowych.
  • Wskazywały serce i w odniesieniu do niego stronę prawą i lewą.
  • Podawały nazwy podstawowych figur geometrycznych.
  • Klasyfikowały przedmioty ze względu na jedną cechę.
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi wielkości: największy, najmniejszy, większy mniejszy.
  • Łączyły pojęcia przeciwstawne.
  • Wychwytywały powtarzające się sekwencje i kontynuowały rytm dwu-, trzyelementowy.
  • Przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Konstruowały różnorodne budowle z klocków według własnego pomysłu.
  • Rysowały i malowały na dowolny temat. Kolorowały rysunki konturowe.
  • Rysowały w tunelu i po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem.
  • Tworzyły prace plastyczne „Zdrowy ząb”, „Dom”, „Dary jesieni na talerzu”.
  • Śpiewały piosenkę „Przedszkole drugi dom”.
  • Uczestniczyły w zabawach tanecznych – reagowały ruchem na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięków utworu muzycznego.
  • Doskonaliły sprawność motoryczną (szybkość, siłę, skoczność), umiejętność rzutu do celu i umiejętność współpracy w grupie podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
  • Odczytywały sens informacji na niektórych znakach drogowych.
  • Dowiedziały się, dlaczego należy spożywać surowe owoce i warzywa.
  • Uczestniczyły w próbnym alarmie przeciwpożarowym.
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym Teatru Profilaktycznego Edukacja i Animacja „Magik”
    z Białegostoku pt. „Perypetie Książniczki Karolinki”.
  • Aktywnie obchodziły Dzień Pieczonego Ziemniaka i Dzień Przedszkolaka.


WIERSZ  NA WRZESIEŃ

 

„Koledzy”

Czesław Janczarski


Tak się nudziłem,

gdy byłem sam.

A teraz kilku,

kolegów mam.

Co dzień od rana,

czekam tej chwili,

gdy będą ze mną,

koledzy mili.

Wspólna zabawa,

zawsze się uda.

Już teraz nie wiem,

co to jest nuda.

Dobrze nam razem,

czy słońce, czy deszcz.

Czy i Ty z nami,

bawić się chcesz?





PIOSENKA NA WRZESIEŃ


Przedszkole - drugi dom”


1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.


Ref. Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem, a po spacerze w sali

wesoło bawię się, kolegów dobrych mam,

nigdy nie jestem sam, przedszkole drugim domem jest.


2. Czasem rano trudno mi wstać.

Chciałoby się leżeć i spać,

lecz na mnie czeka auto i miś.

W co będziemy bawić się dziś?


Ref. Ja chodzę tam co dzień...


3. Zamiast mamy Panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi

i tak płyną przedszkolne dni.


Ref. Ja chodzę tam co dzień...

 


 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.