Start Grupy Oddział IV
PDF Drukuj Email

 

Oddział IV  KOTKI

 

 

WIERSZ  DO NAUKI NA LUTY

 

"My się chłodu nie boimy"


My się chłodu nie boimy,
podskoczymy, zatańczymy.
Dalej, dalej całą grupą
łap za rączki, kręć się w kółko!
W kotka, w myszkę, przez boisko,
przestraszymy złe wietrzysko.
Niech przed zimnem nikt nie tchórzy,
to wyrośnie zdrów i duży.

 

 

PIOSENKA  DO NAUKI NA LUTY

 

"Zima hej, ha!"

 

Muzyka Magdalena Melnicka-Sypko

Słowa Urszula Piotrowska

 

Puk, puk, zima stuka w okno,

lubi takie żarty.

Wstawaj śpiochu, bo czekają

łyżwy, sanki, narty,

 

hej, ha, hejże, ha

łyżwy, sanki, narty x2

 

Czapkę, szalik, rękawiczki

wkładam więc w pośpiechu.

I przedzieram się przez zaspy,

ile wkoło śmiechu,

 

hej, ha, hi, hi, ha,

ile wkoło śmiechu x2

 

I już jestem na ślizgawce,

potem zjadę z górki.

A srebrzyste płatki śniegu

lecą na mnie z chmurki,

 

hej, ha, tralala,

lecą na mnie z chmurki x2

 


 

Kotki w styczniu:

  • poszerzały wiedzę na temat kina, telewizji – terminów związanych z tematyką, funkcjonowania, właściwego korzystania;
  • doskonaliły umiejętności dostrzegania rytmu  powtarzających się pór roku, miesięcy, dni tygodnia
  • poznały drukowaną, pisaną, małą i wielką literę e, E, c, C, g, G, y, Y
  • dzieci starsze podejmowały próby kreślenia poznanych liter
  • odczytywały globalnie wyrazy w powiązaniu z przedstawiającymi je obrazkami
  • wyodrębniały głoski w prostych słowach
  • poznały pojęcia: rok, kalendarz, wymieniały nazwy miesięcy, zachowując ich kolejność
  • ilustrowały ruchem i gestem treść wierszy
  • mierzyły długość, szerokość i wysokość dowolnie obraną miarą
  • dostrzegały  różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
  • utrwalały obraz graficzny cyfr 1-7
  • poznały pojęcia kino, scena, kulisy, widownia, bileter
  • poznawały tradycje związane z organizowaniem balów w karnawale
  • doskonaliły mowę w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami i zdarzeniami
  • oglądały reprodukcje różnych obrazów  i wypowiadały się na ich temat, dostrzegały szczegóły obrazu; rozpoznawały i nazywały podstawowe rodzaje malarstwa ze względu na temat (martwa natura, portret, pejzaż)
  • poznały pojęcia: dzieło sztuki, galeria
  • wyrażały swoje myśli, emocje w formie muzycznej, ruchowej, słownej
  • muzykowały z użyciem instrumentów
  • posługiwały się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w odniesieniu do własnego ciała: na prawo, na lewo, naprzeciw
  • posługiwały się różnymi technikami plastycznymi: wycinanie, wyklejanie, rysunek ołówkiem, wykorzystywanie różnych materiałów do tworzenia pracy: wełny, bibuły, plasteliny, tektury falistej, pianki, cekinów, kalkowanie
  • poznały cyfrę 7;  wskazywały zbiory równoliczne i nierównoliczne
  • projektowały, planowały, porównywały i sprawdzały w toku konstruowania budowli z klocków
  • zadawały i rozwiązywały zagadki
  • podejmowały próby konstruowania gier dydaktycznych
  • umacniały odporność emocjonalną pozwalającą spokojnie znosić porażki
  • liczyły posługując się kostką do gry oraz planszą
  • kształtowały umiejętności okazywania szacunku bliskim i starszym osobom, wzmacniały więzi rodzinne
  • omawiały znaczenie pojęcia dobroć
  • określały kolejność zdarzeń
  • omawiały znaczenie pojęć: artysta, malarz, rzeźbiarz, fotograf, architekt
  • doskonaliły umiejętność klasyfikowania w sytuacjach życiowych, liczyły sprawnie w zakresie 10
  • wypowiadały się na temat rodziny, nazywały poprawnie jej członków
  • poznały różne rodzaje budynków – domów na świecie, dostrzegały wpływ warunków klimatycznych na architekturę domów, poznały etapy budowy domu
  • wzbogacały wiedzę o życiu zwierząt – poprawne nazywały domy zwierząt
  • utrwalały umiejętność posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem i adresem zamieszkania
  • nazywały pomieszczenia znajdujące się w domu używając określeń kierunku: na dole, na górze, obok, nad
  • oglądały zdjęcia budynku przedszkola i jego okolicy w kronikach przedszkolnych – ustalały, co się zmieniło w okolicy
  • poszerzały wiedzę związaną z  zagadnieniami dotyczącymi cyrku
  • oglądały teatrzyki:  „Pierwsza zima bałwanka Stefanka”, „Magiczny Kapelusz” „Pchła Krętaczka”
  • uczestniczyły w audycji muzycznej Muzolaki „Zaginiony bałwanek”
  • zagrały na instrumentach pastorałkę „W lichej stajni” podczas zbiórki charytatywnej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Szkole Podstawowej w Zakrzewie
  • obchodziły w grupie „Dzień babci i dziadka” z udziałem gości
  • przedstawiły mieszkańcom Zakrzewa „Jasełka” wspólnie z dziećmi z innych grup

 

WIERSZ DO NAUKI NA STYCZEŃ

 

„Święto babci i dziadka”

 

( A. Kuhn – Cichocka )

 

Na pewno o tym nie wiecie,
że babcię, najlepszą mam na świecie.
Wszystkie smutki biegną do kąta,
gdy moja babcia w domu się krząta.

Najlepsze znajdzie lekarstwo
na potłuczone kolano.
I uśmiech ma dla mnie jak słonko,
gdy wstaję codziennie rano.

Zawsze pocieszy, przytuli,
i weźmie mnie na kolana.
Gdy jestem niegrzeczny przebaczy,
Kto? Moja babcia kochana.

Dziadek na spacer mnie zabierze,
nauczy jeździć na rowerze.
I opowiada tak ciekawie
o tym, co w lesie piszczy w trawie.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA STYCZEŃ

 

„Dziadziu i Babcia”

 

Ref. Kocha babcię i dziadziusia

każdy wnuczek, każda wnusia. x 2


  1. Babcia mnie utuli.

Po zabawie da obiadek.

Wszystko wytłumaczy zawsze

mój kochany dziadek.

 

Ref. Kocha babcię i dziadziusia

każdy wnuczek, każda wnusia. x 2

  1. Chętnie ich odwiedzam

zawsze kiedy tylko mogę.

Prawie już pamiętam do ich domu całą drogę.

 

Ref. Kocha babcię i dziadziusia

każdy wnuczek, każda wnusia. x 4

 

 

Kotki w grudniu:

  • Podejmowały próby odwzorowywania poznanych liter
  • Uczestniczyły w zabawach utrwalających umiejętność przeliczania i porównywania
  • Utrwalały zapis cyfr 1–4
  • Poznały cyfry 5 i 6
  • Wykonywały prace plastyczne różnymi technikami m.in. malowanie świecą, kredką ołówkową, kolaż, praca półprzestrzenną z papieru
  • Poszerzały wiedzę na temat tego, jak zwierzęta i ptaki radzą sobie podczas zimy
  • Poznawały zimowe zwyczaje zwierząt, rozpoznawały ich tropy, ślady
  • Porównywały ciężar przedmiotów, konstruowały samodzielnie prostą wagę szalkową
  • Określały różnicę ciężaru ważonych przedmiotów: cięższy od, lżejszy od, waży tyle samo
  • Współdziałały z innymi dziećmi i Nauczycielami w przygotowaniach do obchodzonych świąt
  • Uczestniczyły w realizacji projektu edukacyjnego: W oczekiwaniu na święta m.in. poprzez: pisanie listu do świętego Mikołaja, wykonanie „Adwentowego słoika na słodkości”, oglądanie bajki „Czerwone trzewiczki” w przedszkolnym minikinie, wykonanie kartek ze świątecznymi życzeniami dla mieszkańców Zakrzewa, spotkanie z leśnikiem, przygotowanie pokarmu dla ptaków, uczestnictwo w zabawie dydaktycznej „Smaczne Boże Narodzenie” – rozwijanie zmysłu smaku i zapachu poprzez smakowanie różnych przypraw, owoców charakterystycznych dla świąt; uczestniczenie w eksperymencie „Burza śnieżna w butelce” w Laboratorium Świętego Mikołaja, wykonanie grupowej pracy półprzestrzennej w technice orgiami płaskie „Zimowa kraina”, ubierały choinkę w sali
  • Odwiedził Mikołaj i podarował drobne upominki
  • Oglądały teatrzyki w wykonaniu aktorów z teatru Krak-Art Kraków: „Kot w Butach”, „Królowa Śniegu”
  • Wypowiadały się na temat zwyczajów świątecznych w oparciu o rysunki przygotowane w domu
  • Śpiewały popularne kolędy i pastorałki
  • Wypiekały ciasteczka na przedszkolną Wigilię z pomocą babci Nikodema i Jędrusia
  • Poznawały tradycje związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • Oglądały audycję muzyczną w wykonaniu Muzolaków
  • Poprzez zabawę dydaktyczną poznały postaci z szopki
  • Poznały tradycje związane ze składaniem świątecznych życzeń i wysyłaniem kartek pocztowych
  • Uczestniczyły w „Gminnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek”, podczas którego zaprezentowały instrumentację pastorałki „W lichej stajni”
  • Oglądały Jasełka w wykonaniu dzieci z wszystkich grup  oraz zaprezentowały układ ruchowy do pastorałki „Jezu nasz baranek” oraz układ taneczny do utworu  „Poranek ze suity Peer Gynt”
  • Uczestniczyły w świątecznych porządkach – sprzątając swoją salę
  • Wspólnie przygotowywały salę do wigilii w przedszkolu
  • Poznały tradycyjne elementy wigilijnego stołu
  • Brały udział w zajęciach otwartych gimnastycznych z udziałem rodziców prowadzonych metodą Ruchu Rozwijającego i pedagogiki zabawy z chustą animacyjną
  • Brały udział w przedszkolnej Wigilii, przed którą odwiedził je Gwiazdor

 

WIERSZ DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

„Tańczy bałwan”

 

Tańczy bałwan grubasek
w swym śniegowym kaftanie.
Gra zimowa muzyka
dzwonią dzwonki u sanek.

Zając, borsuk i wrona
usłyszeli to granie.
Zaprosili sarenkę
niech zatańczy z bałwanem.

Tańczy bałwan z sarenką,
zając kic, kic za nimi.
Wrona ogon zgubiła,
borsuk kroki pomylił.

 

 

PASTORAŁKA DO NAUKI NA GRUDZIEŃ

 

„W lichej stajni"

 

1.W lichej stajni na sianeczku

Połóż, Matko, Dzieciąteczko.

Owiń Dziecię swe w pieluszki,

by nie zmarzły mu paluszki.

 

Ref.: U, la, la, u, la, la,

niechaj radość w sercach gra!

U, la, la, u, la, la,

niechaj radość gra!

 

2. Osioł z wołem niech chuchają

i Dzieciątko ogrzewają.

By nie było zimno temu

Panu dzisiaj zrodzonemu.

 

Ref.; U, la, la, u, la, la…

 

3. Niechaj pastuszkowie grają,

aniołowie mu śpiewają.

Żeby smutno już nie było,

gdy się Dziecię narodziło.

 

Ref.: U, la, la, u, la, la…

 

 

Kotki w listopadzie:

  • Rozpoznawały i nazywały niektóre zwierzęta – mamy i ich dzieci
  • Ćwiczyły umiejętność czytania prostych wyrazów z poznanych liter
  • Oglądały zdjęcia przedstawiające mamy z dziećmi z różnych stron świata i rozmawiały na temat bajek opowiadanych na dobranoc przez mamy
  • Uczyły się piosenki „Pan Listopad” i instrumentowały ją
  • Wykonywały prace plastyczne różnymi technikami: rysunek kredką ołówkową, wyklejanie z kulek bibuły, praca z wykorzystaniem  papierowych talerzyków, wycinanie, praca techniką orgiami z kółek, odrysowywanie szablonów, malowanie palcami maczanymi w farbie
  • Klasyfikowały przedmioty, figury według jednej, dwóch i więcej cech
  • Pogłębiały wiedzę na temat swojego regionu i państwa
  • Rozpoznawały i nazywały symbole narodowe: godło, flagę, hymn Polski
  • Uczestniczyły w zajęciach z mapą: nazywały największe miasta i rzeki polskie, regiony Polski
  • Poznały drukowaną małą i wielką literę d, D, i, I, l, L
  • Podejmowały próby odwzorowywania poznanych liter
  • Poznały legendy: O Lechu i Białym Orle, oraz Wars i Sawa
  • Poznały etapy powstawania chleba
  • Wspólnie przygotowywały chleb do wypieku oraz surówkę, a następnie je spożywały
  • Określały kształt przedmiotów: okrągły, kwadratowy, trójkątny, prostokątny
  • Układały wzory z tangramu
  • „Odbyły” „Wyprawę przez Polskę wzdłuż Wisły” – uczestnicząc w zabawach inscenizacyjnych
  • Śpiewały hymn Polski, grały na prostych instrumentach perkusyjnych
  • Oglądały zdjęcia Warszawy dawnej i współczesnejpoznały jej zabytki i herb
  • Wykonały grupową pracę plastyczną „Jesteśmy Polakami”
  • Udały się na dłuższy spacer ulicami Zakrzewa poznając jego charakterystyczne miejsca, budynki, pomniki
  • Rozmawiały na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami, poznały różne zwierzęta domowe, sposób zachowania w kontaktach z nieznanymi zwierzętami
  • Wyjaśniały pojęcie schronisko dla zwierząt
  • Doskonaliły znajomość adresu
  • Odszukiwały wyraz „kot” ukryty w innych wyrazach np. maskotka, kotlety, warkot
  • Posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10
  • Poznały cyfrę 4 jako znak graficzny liczby
  • Poznały pojęcie  prognoza pogody – oglądały prognozę pogody i podejmowały próby odgrywania scenek
  • Poznały pracę krawcowej i narzędzia jej pracy oraz przygotowały kącik krawiecki
  • Wspólnie przygotowywały ciasto dla tatusiów
  • Poszerzały wiedzę i słownictwo związane z tematyką teatru
  • Rozwijały umiejętności prezentowania się na scenie poprzez różne formy teatralne
  • Poznały pojęcia związane z teatrem: scena, aktor, kurtyna, dekoracje, widownia, pacynka, kukiełka, marionetka
  • Wspólnie przygotowały kącik teatralny umieszczając w nim różne przedmioty związane z teatrem
  • Oglądały teatrzyk „Przygody Franka Bałwanka”
  • Uczestniczyły w zajęciach w Izbie Pamięci w Zakrzewie
  • Uczestniczyły w całodniowej wycieczce do fabryki bombek w Gnieźnie
  • Zaprezentowały program artystyczny w Domu Polskim z okazji „Andrzejek dla tatusiów” : piosenkę  - „Tata czarodziej”; instrumentację  Mazurka F-dur op. 68 F. Chopina (talerze, marakasy, trójkąty, janczary); taniec w parach: „Twist dla taty”

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA LISTOPAD


" Rudy wiersz "

Autor: Jerzy Kierst (fragment)

 

1. Już się rudo robi w lesie.
Rudo bo jest ruda jesień.
Już zrudziło drzewom liście,
rudo jest i uroczyście.
Ruda jesień - rudy las

2. Rude są liściaste drzewa,
także chmura, gdy się gniewa,
mrówki, igły też są rude
i odlatujący dudek.
Ruda jesień, liść i chmura,
rudy dudek - rudy las.

3. Liście lecą jak przez sito.
Lis jest rudy z rudą kitą.
Tylko świerki są zielone,
a dąb rudą ma koronę.
Ruda jesień, liście chmura,
mrówka, lis i dudka pióra,
rudy dąb - i rudy las.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA LISTOPAD


„Tata czarodziej"

Tekst: Danuta Zawadzka

Muzyka: Stefan Gąsieniec

 

1. Łatwo poznasz mego tatę
bo koszulę nosi w kratę
i na nosie okulary – chociaż wcale nie jest stary.
Włosy krótko przystrzyżone,
lekko na bok ułożone.
Ot zwyczajny tata ,ale .... drzemie w nim magiczny talent.

 

Ref. Mój tata jest czarodziejem,
bo kiedy on się śmieje, znikają chmury, ucieka deszcz,

wychodzi słońce!
Świat piękny jest!

 

2. Łatwo poznasz mego tatę
W pracy chodzi pod krawatem
z miną srogą i poważną
bo ma pracę bardzo ważną!
Marynarka i w kant spodnie,
bo tak modnie i wygodnie.
Ot zwyczajny tata ,ale .... drzemie w nim magiczny talent.

 

Ref. Mój tata jest czarodziejem,
bo kiedy on się śmieje, znikają chmury, ucieka deszcz,

wychodzi słońce!
Dobrze, że jest! x 2


 

Kotki w październiku:


  • Poznawały pojęcia związane ze strukturą rodziny: rodzice, dom rodzinny, rodzeństwo, tata mamy, tata taty, mama mamy, mama taty itp.
  • Utrwalały pojęcia: rodzice, dom rodzinny, rodzeństwo
  • Opowiadały o zawodach wykonywanych przez rodziców
  • Poznały drukowaną małą i wielką literę a, A, u, U t, T, m, M
  • Kreśliły znaki literopodobne
  • Podejmowały  próby wyodrębniania głosek w prostych słowach
  • Poznały i tańczyły elementy tańca ludowego (Lasowiak)
  • Doskonaliły znajomość urządzeń technicznych (AGD), ich przeznaczenia i sposobów bezpiecznego z nich korzystania
  • Dokonywały syntezy i analizy sylabowej wyrazów
  • Poznawały i porównywały sprzęty używane dawniej i dziś
  • Poznawały zasady ruchu drogowego dla pieszych
  • Rozpoznawały znaczenie wybranych znaków drogowych
  • Uczyły się numerów alarmowych i sposobów powiadamiania odpowiednich służb
  • Poznały cyfrę 2 i 3 jako znak graficzny liczby
  • Posługiwały się podczas zabaw określeniami służącymi do wyrażania stosunków przestrzennych, np.: na prawo, na lewo, wewnątrz, na brzegu, na zewnątrz, naprzeciw, między, poza, obok, bliżej, dalej, na prawo od, na lewo od
  • Dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • Poszerzały wiedzę przyrodniczą o nazwy grzybów jadalnych: borowik, kurka, maślak i grzybów trujących: muchomor
  • Utrwalały zasady bezpieczeństwa podczas zbierania grzybów
  • Poznawały i określały cechy figur geometrycznych: kwadratu, prostokąta, trójkąta
  • Doskonaliły umiejętność przewlekania i odwzorowywania kształtów za pomocą geoplanu
  • Uczestniczyły aktywnie w ruchowych zabawach zespołowych o ustalonych zasadach
  • Układały kompozycje z figur geometrycznych
  • Poznały efekt lustrzanego odbicia, przesunięcia i obrotu figur geometrycznych (badały efekt symetrii)
  • Prowadziły przez tydzień obserwacje pogody i zapisywały je w kalendarzu pogody za pomocą symboli
  • Dobierały elementy ubrania do warunków pogodowych
  • Wykonywały prace plastyczno-techniczne różnymi technikami: kolaż, wydzieranka, „mokre w mokrym”, malowanie poprzez rozdmuchiwanie farb słomką, prace z wykorzystaniem materiału naturalnego – liści
  • Konstruowały w parach prosty aparat telefoniczny przy użyciu kubeczków i sznurka
  • Podejmowały próby budowy modelu prostych wyrazu: Ula, Ola, Adam, Olek, aparat, ul, osa
  • Rysowały na kaszy
  • W grupie oraz w parach brały udział w grze-ścigance
  • Poznawały rodzaje wiatru i wnioskowały na temat zjawiska jego powstawania oraz właściwości
  • Poznały pracę malarza, jego narzędzia i wygląd pracowni
  • Oglądały teatrzyk „Królewna śnieżka i 7 krasnoludków”
  • Brały udział w sesji zdjęciowej
  • Poprowadziły uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej i zaprezentowały własny program artystyczny: piosenkę „Przedszkole”, układ taneczny „Taniec kropelek deszczu” – taniec z chustkami do muzyki klasycznej Johanna Strauss’a II – Vienna Blood Waltz oraz instrumentalizację do „Mazurka F-dur op. 68” F. Chopina
  • Brały udział w  uroczystości pasowania dzieci z klas pierwszych szkoły podstawowej
  • Nowe dzieci: Ania i Ignaś zostały pasowane na przedszkolaka

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAŹDZIERNIK

 

Jesienny pociąg

Dorota Gellner

 

Stoi pociąg
na peronie-
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

 

Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

 

Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.

 

O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
i potoczył w naszą stronę
jabłko duże.

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAŹDZIERNIK


Kasztan perkusista

Muzyka i słowa Janina Stadnicka

 

Panie kasztanie perkusisto,

kto ciebie tak nauczył grać?

Ach, to na pewno to psotne wietrzysko,

które nie daje ci spokojnie stać.

Tylko dmucha: wiu, wiu,

tylko trąbi: tru, ru, ru,

jakby chciało ci melodię podarować.

No, a tobie w to graj,

kasztanami tu i tam,

wnet zaczynasz mu akompaniować.


Panie kasztanie perkusisto,

kto ciebie tak nauczył grać?

Ach, to na pewno te rude wiewiórki,

które nie dają ci spokojnie stać.

Ciągle gonią: fik, mik,

ciągle skaczą: skik i skik,

jakby chciały tańczyć polkę przebojowo.

Ty im na to: pam, pam,

kasztanami tu i tam,

muzykalnie, pięknie, koncertowo.



 

Kotki we wrześniu:

  • Słuchały tekstów literackich i wypowiadały się na ich temat
  • Dopasowywały globalnie znane wyrazy do przedmiotów lub obrazków
  • Dzieliły się wakacyjnymi przeżyciami
  • Poznawały różne regiony Polski
  • Rozpoznawały i nazywały emocje: smutek, złość, radość, zdziwienie, strach.
  • Rozwijały orientacje w schemacie własnego ciała.
  • Liczyły na miarę swoich możliwości  podając poprawnie liczbę przedmiotów (działały  na liczmanach i w naturalnym otoczeniu)
  • Określały zasady zgodnego współżycia w grupie i zobowiązały się je przestrzegać tworząc Kodeks Zachowania.
  • Doskonaliły syntezę i analizę wyrazową
  • Podejmowały próby głoskowania wyrazów
  • Określały kierunki oraz miejsca na kartce papieru
  • Dostrzegły znaczenie pojęć: przyjaźń, przyjaciel
  • Podejmowały próby interpretacji reprodukcji, dzieł malarskich
  • Poznały pojęcie portret
  • Nauczyły się rozpoznawać obraz graficzny swojego imienia
  • Nauczyły się rozpoznawać pierwszą literę swojego imienia
  • Doskonaliły rozpoznawanie układu stóp: lewa – prawa
  • Poznały budowę piosenki: refren, zwrotki i powtórzenia
  • Dostrzegały i podawały nazwy zmian zachodzących jesienią w przyrodzie
  • Poznały elementy piosenki (słowa, melodia, akompaniament)
  • Posługiwały się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów
  • Poznały drukowaną małą i wielką literę o, O
  • Odtwarzały elementy literopodobne
  • Utrwalały kolejność dni tygodnia, pór roku, dostrzegały ich cykliczność
  • Poszerzały wiedzę na temat życia ptaków, poznały pojęcie: klucz ptaków
  • Doskonaliły liczenie w zakresie 10.
  • Poznały cyfrę 1
  • Ćwiczyły instrumentacje utworu muzycznego
  • Określały kierunki i  miejsca na kartce papieru
  • Dowiedziały się, dlaczego należy spożywać surowe owoce i warzywa
  • Utrwalały zasady prawidłowego odżywiania
  • Poszerzały wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych oraz ich owoców
  • Stosowały różne techniki plastyczne: lepienie z plasteliny, tworzenie prac przy wykorzystaniu rolek po papierze, produktów spożywczych, masy solnej, malowały farbami
  • Uczestniczyły w próbnym alarmie przeciwpożarowym
  • Uczestniczyły w przedstawieniu teatralnym Teatru Profilaktycznego Edukacja i Animacja „Magik” z Białegostoku pt. „Perypetie Książniczki Karolinki”
  • Aktywnie obchodziły Dzień Pieczonego Ziemniaka i Dzień Przedszkolaka
  • Gościły na zajęciach pracownika przedszkola – intendentkę – p. Budnik
  • Brały udział w wykonywaniu zdjęć grupowych i indywidualnych
  • Uczestniczyły w zajęciach z alpakami

 

WIERSZ DO NAUKI NA WRZESIEŃ


Jasio przedszkolak

Autor: Bożena Forma

Do przedszkola wcześnie rano
grzeczny Jasio idzie z mamą.
Mocno ją za rękę trzyma
i z uśmiechem dzień zaczyna.

Jaś - wesoły przedszkolaczek
niesie nowy swój plecaczek.
A w nim skarby oraz misia
wszystkim go przedstawi dzisiaj.

Teraz misiu razem z nami,
będziesz bawić się klockami.
Porozmawiasz z naszą panią
i rysować będziesz z Anią

 


PIOSENKA DO NAUKI NA WRZESIEŃ


Przedszkole

Autor: nieznany


  1. Do przedszkola idzie chłopczyk i dziewczynka,

na buzi każdego uśmiechnięta minka.

Jedno niesie misia, drugie niesie lalę

i choć są bez mamy - nie martwią się wcale.


Ref. La la, la la  bo przedszkolak to jest zuch.

La la, la la i odwagę ma za dwóch x 2


  1. A w naszym przedszkolu zawsze jest wesoło.

Można skakać w górę albo tańczyć wkoło.

Kolorowe kredki barwy tęczy mają,

magiczne rysunki radość dzieciom dają.


Ref. La la, la la bo przedszkolak to jest zuch.

La la, la la i odwagę ma za dwóch x 2


  1. Pani przedszkolanka wszystkie tuli dzieci

kiedy pada deszczyk albo słońce świeci.

Po długich spacerach pyszne są obiadki

i wszyscy je zjadają - nawet te niejadki.


Ref. La la, la bo przedszkolak to jest zuch.

La la, la la i odwagę ma za dwóch x 2

 

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.