Start Grupy Oddział V
PDF Drukuj Email

Oddział V PRACOWITE MRÓWKI

 


 

PIOSENKA NA MIESIĄC LUTY

 

A ja noszę kalosze

 

Przyszedł chłodny wiatr

przywiał pole chmur

mokra dziś pogoda

i deszczowa nuta gra.

Mokną wszyscy dziś

biegną schronić się.

Miny mają smutne

bo okropny dzień.

 

A ja noszę kalosze

krople deszczu poproszę

Niech spadają na mnie w dół

Jestem przygotowana

Parasolka zabrana

Nie zaskoczy deszcz mnie już

 

Chmury płyną tak,

jak szybko wieje wiatr

Zwykle nikt nie lubi

gdy deszczowa nuta gra

Bokiem przeszedł deszcz

Nic nie leci z chmur

Mina moja smutna

Wołam: chmury wróćcie tu!

 

A ja noszę kalosze…..

 

Hm czy deszcz może mnie zaskoczyć

Chyba – nie

Parasol – jest

Kalosze – są

Płaszcz – ubrany

Ale gdzie ten deszcz?

Przecież miało padać

Deszczu, deszczu gdzie jesteś

Hm, hm

Po co mi kalosze

Skoro nie pada

Niech się rozpada

 

A ja noszę kalosze…

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC LUTY

 

Niewidzialna plastelina

 

Ulepiłam mamie domek

z niewidzialnej plasteliny,

dwa okienka, dwa kominy

z niewidzialnej plasteliny.

A w okienkach kwiatki bratki

z niewidzialnej plasteliny,

a dla taty krawat w kratki

z niewidzialnej plasteliny.

Ulepiłam sobie pieska

mięciutkiego, z czarnym pyszczkiem,

lalki Kasię i Tereskę,

i siostrzyczkę.

Namęczyłam się ogromnie,

stłukłam łokieć, zbiłam szklankę…

mamo, choć do mnie!

Mam dla ciebie niespodziankę!

Czemu patrzysz tak na mnie

I zdziwioną masz minę?

Czy nigdy nie widziałaś

niewidzialnej plasteliny?

 

 

„Pracowite Mrówki” w miesiącu styczniu


  • Utrwalały wiadomości na temat pór roku
  • Poznały zapis graficzny liczby 7
  • Porównywały liczebność zbiorów
  • Utrwalały nazwy dni tygodnia i miesięcy
  • 06 stycznia grały w Jasełkach w Domu Polskim dla mieszkańców naszej Gminy
  • Poznały zapis graficzny głoski „p, P”
  • Podejmowały próby czytania tekstu wyrazowo – obrazkowego z literą „p”
  • Oglądały przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów z Torunia – „Magiczny kapelusz”
  • Określały pogodę w miejscu swojego zamieszkania – kalendarz pogody
  • Wiedzą, jakie znaczenie mają informacje pogodowe dla człowieka
  • Układały i rozwiązywały zagadki dotyczące zimowej pogody
  • „Pchła Krętaczka” – oglądały przedstawienie w wykonaniu aktorów teatru Krak – Art. z Krakowa
  • Rozmawiały na temat ptaków, które przylatują do nas na zimę, oraz potrzebie dokarmiania skrzydlatych przyjaciół
  • Rozmawiały również na temat zwierząt leśnych zimą
  • Poznały cyfrę 8
  • Przeliczały elementy zbiorów, dodawały i odejmowały w zakresie 8 na konkretach, utrwalały pojęcia – „o tyle więcej”, „o tyle mniej”
  • Wykonały laurki dla babci i dziadka
  • Rozmawiały na temat swoich babć i dziadków
  • Szukały wyrazów bliskoznacznych do słowa babcia, dziadek
  • Występowały w Jasełkach dla grup młodszych i starszych z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • Poznały literkę „b, B”
  • Układały i czytały sylaby otwarte z poznanymi literami
  • Podejmowały próby pisania poznanych liter po śladzie i samodzielnie
  • Spotkały się z Muzolakami i obejrzały przedstawienie o Bałwanku, który szukał swojej pory roku
  • Obserwowały przyrodę podczas zimy i wskazywały różnice w wyglądzie drzew zimą, określały elementy zimowej pogody, dostosowywały sposoby ubierania się w zależności od pogody
  • Poznały literę „n, N” oraz „ł, Ł”
  • Podejmowały próby czytania tekstów z literą n i ł
  • Rozmawiały na temat bezpiecznych zabaw podczas zimy
  • Obejrzały przedstawienie o Bałwanku Stefanku i jego przygodach
  • Poznawały nowe piosenki, grały na instrumentach perkusyjnych
  • Rozwijały swoją sprawność fizyczną podczas ćwiczeń gimnastycznych

 

PIOSENKA NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

 

1.Jaki prezent wręczyć babci?

Co spodoba się dziadkowi?

Przecież im nie kupię kapci!

Kto najlepszą zna odpowiedź?

Styczeń śmieje się wesoło

i ozdabia ziemię szronem:

teraz błyszczą skarby wkoło

na prezenty przeznaczone.

 

Refren:

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

życzeń moc w śniegowych płatkach.

Gra orkiestra sopelkowa,

bo dziś każdy chce świętować.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

szyby stoją w białych kwiatkach.

Mróz łagodzi swe zwyczaje

I cieplejszy się wydaje.

 

2.Choć styczniowe podarunki

skrzą się w słońcu niczym srebro,

zrobię jeszcze dwie laurki-

to ucieszy ich na pewno.

Na świąteczny podwieczorek

Przygotuję góry ciastek,

a na każdym inny wzorek,

bo pomysły będą własne.

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC STYCZEŃ


Babciu, Babciu!

 

Babciu, Babciu, wszystkie smutki

do kącika schowaj!

Usiądź sobie w tym fotelu

jak wielka królowa.

Chcesz? Zrobimy ci koronę.

Będziesz bardzo piękna!

Wierszyk będzie tez dla ciebie,

wierszyk i piosenka.

Babciu, Babciu, wszystkie smutki

schowaj do kieszonki!

Przynieś prędko długa suknię,

przynieś szal z koronki.

Zatańcz Babciu razem z nami

jak na wielkim balu!

W koronkowej długiej sukni,

w koronkowym szalu.

 

Dla Dziadka

 

Dziadku, Dziadku, czy to ty?

Coś na twojej głowie lśni.

To korona! słowo daję!

Przecież znam korony z bajek!

Czy to fotel?

Ale skąd?

To nie fotel tylko tron!

I w ogóle i w szczególe

jesteś Dziadku dzisiaj królem!

Pytasz co to za zagadka?

To po prostu

Święto Dziadka.

 

 

Pracowite Mrówki w miesiącu grudniu:

  • Każdego dnia spotykały się w kąciku królewny Śnieżki przy Kalendarzu Adwentowym, wspólnie z wszystkimi dziećmi śpiewały hymn przedszkola, rozmawiały z panią dyrektor i słuchały jakie jest do wykonania zadanie
  • Wykonywały różne prace plastyczno-techniczne związane ze świętami
  • Pisały, rysowały list do Świętego Mikołaja i czekały na niego z niecierpliwością
  • Poznały litery: g, G; y; c,C;k,K;
  • Czytały krótkie teksty wyrazowo- obrazkowe z poznanych liter
  • Poznały cyfry: 5, 6, 0
  • Słuchały wierszy, opowiadań o świętach, zimie, Świętym Mikołaju
  • Włączyły się w zadania weekendowe wspólnie z rodzicami
  • Oglądały bajki w wykonaniu aktorów a Krakowa: „Kot w butach”, „Królowa Śniegu”
  • Oglądały inscenizację o prezentach i słuchały świątecznej piosenki w wykonaniu Muzolaków z Piły
  • Gościły pana leśniczego i dowiedziały się ciekawych informacji n temat zwierząt leśnych
  • Poznawały po zapachu, smaku świąteczne przyprawy
  • Wspólnie z babcią Dawida piekły świąteczne pierniczki
  • Uczyły się mówić „Wesołych Świąt” w różnych językach
  • Uczestniczyły w Gminnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek
  • Przygotowały i  przedstawiły impresję muzyczno- ruchową Jasełek
  • Gościły Gwiazdora i bardzo odważnie z nim rozmawiały
  • Składały życzenia kolegom, paniom podczas wspólnego wigilijnego posiłku

 

PIOSENKA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ


Świąteczne pierniczki


I Grudzień pachnie cynamonem

przed świętami,

Bo pierniczków wielkie

stosy wypiekamy.

Brzęczą blachy niecierpliwie:

czas zaczynać, czas zaczynać!

Wokół stołu się gromadzi

już rodzina.

 

Refren:

Przeczyta głośno przepis dziadek,

babunia da nam nowe rady,

odważy mama każdy składnik

i ciocia zmiesza je dokładnie.

Gdy wujek ciasto pougniata,

to rozwałkuje zręcznie tata.

Pierniczki pięknie powycinam,

a do pomocy mam kuzyna.

 

II Gdy pierniczki wyskakują

z piekarnika,

To od razu tajemniczo

kilka znika.

Inne lukrem ozdobimy,

bakaliami, bakaliami

I w prezencie przyjaciołom

je rozdamy.


PRZYGOTOWANIE JASEŁEK W FORMIE IMPROWIZACJI MUZYCZNO- RUCHOWEJ

 

 

PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU LISTOPADZIE:

  • Rozmawiały o domach swoich, zwierząt-  z czego są zbudowane
  • O kształtach domów w różnych częściach świata
  • Poznały literę d, D
  • Ćwiczyły pisanie po śladzie
  • Doskonaliły analizę i syntezę sylabową i wyrazową
  • Próbowały czytać prosty tekst literowo- obrazkowy
  • Poznały liczbę 3 i pisały po śladzie
  • Poznały legendy najważniejszych miast naszego kraju
  • Pracowały przy mapie Polski
  • Słuchały i uczyły się hymnu narodowego
  • Utrwaliły barwy i symbole narodowe
  • Przynosiły z domu różne przedmioty związane z naszym krajem do kącika o Polsce
  • Stosowały określenia kierunków względem przedmiotów, siebie
  • Utrwaliły figury geometryczne: kwadrat, prostokąt
  • Kreśliły wzory literopodobne
  • Słuchały wierszy, bajek o różnej tematyce
  • Rozwiązywały zagadki
  • Tworzyły różne prace plastyczne
  • Poznały literę i, I oraz l, L
  • Bawiły się różne zabawy ćwiczące umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
  • Poznały liczbę 4
  • Rozmawiały o teatrze i kinie
  • Ubierały stroje i wcielały się w różne postacie
  • Poznały literę e, E
  • Wzbogaciły słownictwo związane z kinem
  • Były na wycieczce w fabryce bombek w Gnieźnie
  • Poznały węgiel- jego właściwości i zastosowanie oraz pracę górnika
  • Przyniosły narysowane obrazki na temat „Co mamy z węgla?”
  • Poznały liczbę 5
  • Poznały literę g, G
  • Doskonaliły czytanie z poznanymi literami.

 

PIOSENKA NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Tato ukochany

 

Kto najlepiej gra w siatkówkę?

Kto rozwiąże dziś krzyżówkę?

 

Mój tato, tato zapracowany,

Chodzi na ryby, zbiera kasztany,

A zimą ze mną lepi bałwany.

Taki mój tato, tato kochany.

 

Kto podwiezie samochodem?

Kto tak mówi: później, potem?

 

Mój tato, tato…

 

Kto przypala nawet wodę?

Kto rozmawia czasem z kotem?

 

Mój tato, tato…

 

Kto to mamie daje kwiaty?

Kto przytuli? Kto zabawi?

 

Mój tato, tato…

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC LISTOPAD

 

List do taty


Kiedy już sobie odpoczniesz,
Odłożysz gazetę i teczkę,
To wtedy Tato kochany
Zaproszę Cię na wycieczkę.

 

Będziemy razem wędrować
Trzymając się za ręce,
Po piasku pełnym marzeń-
- tylko Ja, Ty i nikt więcej.

Wejdziemy na stare drzewo
Tam, gdzie czarodziej ptak
lata I stamtąd zobaczymy
Wszystkie kolory świata.

Porozmawiamy sobie
spokojnie O gwiazdach i
rakiecie, O skarbie,
tym za szafą I Twoim
Wielkim Świecie.

A gdy już zejdziemy na ziemię
Tuż przed podróży końcem
Szepnę Ci Tato nieśmiało:
Pamiętaj, Ty też byłeś
chłopcem!

 

 

PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU:

  • Wzbogaciły wiadomości na temat darów  jesieni- warzywa i owoce
  • co zwierzęta robią jesienią
  • poznały wiersz „Smaczne owoce” oraz piosenkę „Jesienny pociąg”
  • poznały literę A,a i bawiły się w różny sposób by ja utrwalić
  • doskonaliły analizę i syntezę wzrokowo- słuchową
  • rozpoznawały drzewa po liściach i owocach
  • poznały liczbę 1, 2
  • rozwiązywały zagadki o darach jesieni, słuchały wierszyków i opowiadania
  • poznały literę U,u
  • rozpoznawały owoce i warzywa po smaku i zapachu
  • wykonały owocowe szaszłyki
  • podziwiały zmieniający się krajobraz jesienny
  • poznały literę T, t
  • doskonaliły sprawność grafomotoryczną wodząc po wzorach, poznanych literach i liczbach
  • poznały literą M,m
  • rozmawiały o swojej mamie i tacie
  • rysowały portret taty
  • malowały farbami, wyklejały kawałkami wełny, kolorowały kredką
  • przygotowały i przedstawiły program artystyczny na Dzień Edukacji Narodowej
  • uczestniczyły w imprezie przedszkolnej pt. „Dzień pieczonego ziemniaka”
  • zostali pasowani na przedszkolaka i włączeni do przedszkolnej społeczności Magda Stefaniak i Borys Wróblewski.

 

PIOSENKA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

I Stoi pociąg
na peronie
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

dokąd z nimi jechać będzie?

 

Ref. Przed siebie,

przed siebie wprost!

Przez mokry

deszczowy most!

Przed siebie

przed siebie w dal!

Na pierwszy jesienny bal!

 

II Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn

Rusza pociąg, sapiąc głośno!

 

Ref. Przed siebie…

 

III Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
wiezie rynny i kalosze,

i owoców pełne kosze.

Pędzi pociąg lasem polem!

 

 

WIERSZ  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

Smaczne są śliwki, jabłuszka,
Wędrują z buzi do brzuszka.
Smaczne są i bardzo zdrowe
Gruszeczki, jabłuszka surowe.

Ładna buzia nie jest blada
Gdy owoców dużo zjada.
I Marcysia i Stefanek -
Każdy buzię ma rumianą.

Smaczne są gruszki, jabłuszka
Wędrują z buzi do brzuszka.
Jedzą: Krzysio, Staś i Witek
Ale tylko te umyte.

 


PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

v Poznaliśmy regulamin placu zabaw

v Utrwaliliśmy kodeks grupy i przypomnieliśmy sobie reguły i zasady właściwego i bezpiecznego zachowania się w przedszkolu

v Znamy obowiązki dyżurnego

v Utrwaliliśmy przepisy ruchu drogowego oraz rodzaje znaków drogowych

v Poznaliśmy środki transportu: lądowego, powietrznego i wodnego

v Przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię

v Utrwaliliśmy charakterystyczne cechy lata; dzieliliśmy się wspomnieniami z wakacji; podziwialiśmy krajobrazy z wakacyjnych widokówek

v Poznaliśmy najciekawsze zakątki naszej ojczyzny i naszej miejscowości

v Potrafimy dzielić wyrazy na sylaby wyodrębniać samogłoski na początku wyrazów

v Poznaliśmy obraz graficzny głoski o, O

v Kreśliliśmy literę o po śladzie

v Segregowaliśmy przedmioty według jednej cechy jakościowej; przeliczaliśmy posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi; rozróżnialiśmy liczenie błędne od prawidłowego; orientowaliśmy się w schemacie własnego ciała; posługiwaliśmy się określeniami dotyczącymi położenia względem siebie

v Wyklaskiwaliśmy rytmy; poznaliśmy piosenkę „Przedszkole drugi dom” i wiersz

v Wykonaliśmy prace plastyczno- techniczne

v Oglądaliśmy bajkę o księżniczce Karolinie

v Był u nas fotograf

 

PIOSENKA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

Przedszkole - drugi dom


  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.


Ref. Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali

wesoło bawię się,

kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest.


  1. Czasem rano trudno mi wstać.

Chciałoby się leżeć i spać,

lecz na mnie auto czeka i miś,

w co będziemy bawić się dziś?

Ref. Ja chodzę tam co dzień...


  1. Zamiast mamy Panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi

i tak płyną przedszkolne dni.

Ref. Ja chodzę tam co dzień...

 


WIERSZ NA MIESIĄC WRZESIEŃ


Coś wam powiem w tajemnicy

wielki sekret zdradzę wam

lubię chodzić do przedszkola

bo już latka swoje mam.


W przedszkolu zabawek

i książek bez liku.

każdy ma tam miejsce

przy swoim stoliku.


Razem z naszą panią

pilnie się uczymy.

Gdy czas na zabawę

chętnie się bawimy.


Powiem wam coś jeszcze!

nie mówcie nikomu,

że my się czujemy

w przedszkolu jak w domu.

 


 

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.