Start Grupy Oddział V
PDF Drukuj Email

Oddział V PRACOWITE MRÓWKI

 


PIOSENKA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ


Świąteczne pierniczki


I Grudzień pachnie cynamonem

przed świętami,

Bo pierniczków wielkie

stosy wypiekamy.

Brzęczą blachy niecierpliwie:

czas zaczynać, czas zaczynać!

Wokół stołu się gromadzi

już rodzina.

 

Refren:

Przeczyta głośno przepis dziadek,

babunia da nam nowe rady,

odważy mama każdy składnik

i ciocia zmiesza je dokładnie.

Gdy wujek ciasto pougniata,

to rozwałkuje zręcznie tata.

Pierniczki pięknie powycinam,

a do pomocy mam kuzyna.

 

II Gdy pierniczki wyskakują

z piekarnika,

To od razu tajemniczo

kilka znika.

Inne lukrem ozdobimy,

bakaliami, bakaliami

I w prezencie przyjaciołom

je rozdamy.


PRZYGOTOWANIE JASEŁEK W FORMIE IMPROWIZACJI MUZYCZNO- RUCHOWEJ

 

 

PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU LISTOPADZIE:

  • Rozmawiały o domach swoich, zwierząt-  z czego są zbudowane
  • O kształtach domów w różnych częściach świata
  • Poznały literę d, D
  • Ćwiczyły pisanie po śladzie
  • Doskonaliły analizę i syntezę sylabową i wyrazową
  • Próbowały czytać prosty tekst literowo- obrazkowy
  • Poznały liczbę 3 i pisały po śladzie
  • Poznały legendy najważniejszych miast naszego kraju
  • Pracowały przy mapie Polski
  • Słuchały i uczyły się hymnu narodowego
  • Utrwaliły barwy i symbole narodowe
  • Przynosiły z domu różne przedmioty związane z naszym krajem do kącika o Polsce
  • Stosowały określenia kierunków względem przedmiotów, siebie
  • Utrwaliły figury geometryczne: kwadrat, prostokąt
  • Kreśliły wzory literopodobne
  • Słuchały wierszy, bajek o różnej tematyce
  • Rozwiązywały zagadki
  • Tworzyły różne prace plastyczne
  • Poznały literę i, I oraz l, L
  • Bawiły się różne zabawy ćwiczące umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
  • Poznały liczbę 4
  • Rozmawiały o teatrze i kinie
  • Ubierały stroje i wcielały się w różne postacie
  • Poznały literę e, E
  • Wzbogaciły słownictwo związane z kinem
  • Były na wycieczce w fabryce bombek w Gnieźnie
  • Poznały węgiel- jego właściwości i zastosowanie oraz pracę górnika
  • Przyniosły narysowane obrazki na temat „Co mamy z węgla?”
  • Poznały liczbę 5
  • Poznały literę g, G
  • Doskonaliły czytanie z poznanymi literami.

 

PIOSENKA NA MIESIĄC LISTOPAD

 

Tato ukochany

 

Kto najlepiej gra w siatkówkę?

Kto rozwiąże dziś krzyżówkę?

 

Mój tato, tato zapracowany,

Chodzi na ryby, zbiera kasztany,

A zimą ze mną lepi bałwany.

Taki mój tato, tato kochany.

 

Kto podwiezie samochodem?

Kto tak mówi: później, potem?

 

Mój tato, tato…

 

Kto przypala nawet wodę?

Kto rozmawia czasem z kotem?

 

Mój tato, tato…

 

Kto to mamie daje kwiaty?

Kto przytuli? Kto zabawi?

 

Mój tato, tato…

 

 

WIERSZ NA MIESIĄC LISTOPAD

 

List do taty


Kiedy już sobie odpoczniesz,
Odłożysz gazetę i teczkę,
To wtedy Tato kochany
Zaproszę Cię na wycieczkę.

 

Będziemy razem wędrować
Trzymając się za ręce,
Po piasku pełnym marzeń-
- tylko Ja, Ty i nikt więcej.

Wejdziemy na stare drzewo
Tam, gdzie czarodziej ptak
lata I stamtąd zobaczymy
Wszystkie kolory świata.

Porozmawiamy sobie
spokojnie O gwiazdach i
rakiecie, O skarbie,
tym za szafą I Twoim
Wielkim Świecie.

A gdy już zejdziemy na ziemię
Tuż przed podróży końcem
Szepnę Ci Tato nieśmiało:
Pamiętaj, Ty też byłeś
chłopcem!

 

 

PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU:

  • Wzbogaciły wiadomości na temat darów  jesieni- warzywa i owoce
  • co zwierzęta robią jesienią
  • poznały wiersz „Smaczne owoce” oraz piosenkę „Jesienny pociąg”
  • poznały literę A,a i bawiły się w różny sposób by ja utrwalić
  • doskonaliły analizę i syntezę wzrokowo- słuchową
  • rozpoznawały drzewa po liściach i owocach
  • poznały liczbę 1, 2
  • rozwiązywały zagadki o darach jesieni, słuchały wierszyków i opowiadania
  • poznały literę U,u
  • rozpoznawały owoce i warzywa po smaku i zapachu
  • wykonały owocowe szaszłyki
  • podziwiały zmieniający się krajobraz jesienny
  • poznały literę T, t
  • doskonaliły sprawność grafomotoryczną wodząc po wzorach, poznanych literach i liczbach
  • poznały literą M,m
  • rozmawiały o swojej mamie i tacie
  • rysowały portret taty
  • malowały farbami, wyklejały kawałkami wełny, kolorowały kredką
  • przygotowały i przedstawiły program artystyczny na Dzień Edukacji Narodowej
  • uczestniczyły w imprezie przedszkolnej pt. „Dzień pieczonego ziemniaka”
  • zostali pasowani na przedszkolaka i włączeni do przedszkolnej społeczności Magda Stefaniak i Borys Wróblewski.

 

PIOSENKA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

I Stoi pociąg
na peronie
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

dokąd z nimi jechać będzie?

 

Ref. Przed siebie,

przed siebie wprost!

Przez mokry

deszczowy most!

Przed siebie

przed siebie w dal!

Na pierwszy jesienny bal!

 

II Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn

Rusza pociąg, sapiąc głośno!

 

Ref. Przed siebie…

 

III Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
wiezie rynny i kalosze,

i owoców pełne kosze.

Pędzi pociąg lasem polem!

 

 

WIERSZ  NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

Smaczne są śliwki, jabłuszka,
Wędrują z buzi do brzuszka.
Smaczne są i bardzo zdrowe
Gruszeczki, jabłuszka surowe.

Ładna buzia nie jest blada
Gdy owoców dużo zjada.
I Marcysia i Stefanek -
Każdy buzię ma rumianą.

Smaczne są gruszki, jabłuszka
Wędrują z buzi do brzuszka.
Jedzą: Krzysio, Staś i Witek
Ale tylko te umyte.

 


PRACOWITE MRÓWKI W MIESIĄCU WRZEŚNIU

v Poznaliśmy regulamin placu zabaw

v Utrwaliliśmy kodeks grupy i przypomnieliśmy sobie reguły i zasady właściwego i bezpiecznego zachowania się w przedszkolu

v Znamy obowiązki dyżurnego

v Utrwaliliśmy przepisy ruchu drogowego oraz rodzaje znaków drogowych

v Poznaliśmy środki transportu: lądowego, powietrznego i wodnego

v Przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię

v Utrwaliliśmy charakterystyczne cechy lata; dzieliliśmy się wspomnieniami z wakacji; podziwialiśmy krajobrazy z wakacyjnych widokówek

v Poznaliśmy najciekawsze zakątki naszej ojczyzny i naszej miejscowości

v Potrafimy dzielić wyrazy na sylaby wyodrębniać samogłoski na początku wyrazów

v Poznaliśmy obraz graficzny głoski o, O

v Kreśliliśmy literę o po śladzie

v Segregowaliśmy przedmioty według jednej cechy jakościowej; przeliczaliśmy posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi; rozróżnialiśmy liczenie błędne od prawidłowego; orientowaliśmy się w schemacie własnego ciała; posługiwaliśmy się określeniami dotyczącymi położenia względem siebie

v Wyklaskiwaliśmy rytmy; poznaliśmy piosenkę „Przedszkole drugi dom” i wiersz

v Wykonaliśmy prace plastyczno- techniczne

v Oglądaliśmy bajkę o księżniczce Karolinie

v Był u nas fotograf

 

PIOSENKA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

Przedszkole - drugi dom


  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.


Ref. Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali

wesoło bawię się,

kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest.


  1. Czasem rano trudno mi wstać.

Chciałoby się leżeć i spać,

lecz na mnie auto czeka i miś,

w co będziemy bawić się dziś?

Ref. Ja chodzę tam co dzień...


  1. Zamiast mamy Panią tu mam,

bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi

i tak płyną przedszkolne dni.

Ref. Ja chodzę tam co dzień...

 


WIERSZ NA MIESIĄC WRZESIEŃ


Coś wam powiem w tajemnicy

wielki sekret zdradzę wam

lubię chodzić do przedszkola

bo już latka swoje mam.


W przedszkolu zabawek

i książek bez liku.

każdy ma tam miejsce

przy swoim stoliku.


Razem z naszą panią

pilnie się uczymy.

Gdy czas na zabawę

chętnie się bawimy.


Powiem wam coś jeszcze!

nie mówcie nikomu,

że my się czujemy

w przedszkolu jak w domu.

 


 

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.